Frihet

den 27 Juli 2011, är det idag som är den första sommardagen?
Åtminstone känns de som jag nyligen upplevt och njutit av årets första sommarkväll.
En sommarkväll, med en fin vän, solnedgång över vattnet, lite god mat och dryck, en kväll utan krav och utan måsten. En kväll då jag vet att morgondagen är en ny dag, en hel dag av frihet.
På ett sätt känns det ganska tragiskt att jag fick uppleva det som känns som den första sommarkvällen i slutet på juli, istället för i början av Juni. Men samtidigt känns det väldigt skönt att få uppleva denna magiska kväll efter 16 dagar av jobb och slit i rad, jfick jag nu äntligen en ledig eftermiddag och kväll med vetskap om att där inte kommer vara någon klocka som ringer och väcker mig morgonen därpå och inget arbete som väntar. Vilken LYCKA.
Imorgon ska jag njuta av en hel ledig dag utan måsten, utan krav och framförallt utan jobb och arbetskläder. Att en dag av ledighet kan betyda och kännas så fantastiskt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0