Nostalgi

Att sitta och läsa om sitt eget liv, händelser som utspelade sig för drygt två år sen, framkallar en massa känslor åtminstone hos mig. Det är många minnen som dras till ytan, saker som då var väldigt nya och oupptäckta känns idag väldigt självklara och mindre aktuella.
.
.
För lite mer än två år sen satte jag min fot för första gången i en helt annan stad i ett helt annat land. Denna stad blev mitt hem lite över 13månader. Staden jag pratar om är självklart London. En stad som fick mig att växa och se nya möjligheter. En stad som gav mig ett fantastiskt åt med nya vänner och upplevelser.
Då för ca två år sedan använde jag bilddagboken för skriva dagbok så framförallt min farmor kunde läsa om vad jag gjorde på dagarna och hur jag hade det. Nu två år senare när jag blickar tillbaka över mina gamla dagboks anteckningar för jag lite gåshud och nästan  tårar i ögonen.
.
.
Det är en väldigt speciell känsla att sitta och läsa om ens egen vardag som då var aktuell men nu känns så långt borta. Om hur vi var ute och festa på en fredag eller lördag kväll. Eller hur vi  gick på Londons julmarknader, eller om alla stunder i parken med barnen. PÅ många ställen i mina berättelser beskriver jag saker och ser saker från ett hel annat perspektiv än vad jag gör idag. Men det är väl lite det som är charmen med gamla dagboksanteckningar. Dem visar på hur man upplevde sakerna för första gången innan dem blev till vardag.
.
.
JAg sitter just nu och kopierar över alla mina anteckningar till ett word dokument.
Minnen som dessa ska sparas och inte gå förlorade.
I Min bokhylla kommer inom snar framtid finnas en bok som innehåller just min London tid, skriven utifrån mina egna ord, från början till slut.

Kommentarer
Postat av: Ylva

London - ett minne för livet :)

2010-10-05 @ 16:59:19
URL: http://ypple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0