Mitt år

Om 10-dagar är det exakt ett år sedan jag flyttade hem från London. Veckorna innan jag flyttade hem var jag ganska övertygade om att jag egentligen ville stanna kvar, hitta ett andra jobb, eget boende och bygga upp ett "riktigt" liv där. Det var en plats som gjorde mig lycklig som jag inte ville lämna. Idag ser jag på det på ett annat sätt. För 3-dagar sedan kom jag hem efter en weekend i mitt andra hem. För det är lite så, London kommer alltid vara mitt andra hem och antagligen aldrig kännas som utomlands igen. Trots detta kände jag efter detta besök att jag inte har mer att hämta i denna underbara stad. Jag har underbara vänner där som jag mer än gärna åker och hälsar på med jämna mellanrum, men jag känner samtidigt att det är ingen plats jag skulle vilja bosätta mig på permenent. På ett år har mina tankar ändrats helt. För den plats som kändes som ett självklart boende för ett år sedan känns idag inte alls lika självklart. Förkärleken för London kommer nog aldrig ändras, men fortfarande inget ställe jag vill bo på. Visst staden har allt, underbar shopping, oändliga saker att upptäcka, ett bra partyliv med flera barer på varje gata, oändligt med underhållningsmöjligheter osv. Men även denna stad har negativa saker, vilka jag inte tänker nämna här.
Under mitt år i Sverige har jag hunnit med en hel del, men ingenting jämfört med vad jag gjorde mitt år i London, åtminstone känns det inte så. Men samtidigt så tror jag  nästan jag värdesätter vissa av dem saker jag har upplevt de senaste året i Sverige något högre, samt att de har varit av lite större betydelse.

- Jag har bland annat hunnit läsa fem kurser på Komvux. Personligförsälning, marknadsföring, företagsekonomi, information och layout, samt desktopp där jag lärde mig lite av programmen indesign och photoshop.
- Jag har haft min familj, släkt och vänner runt omkring mig och kunnat fira både födelsedagar och andra högtider såsom julen med dem.
- Jag har byggt upp lite av ett eget Sylt och Marmeladföretag som bara väntas på att bli företagsregistret. Marsyl är namnet på detta och sylt- och marmelad finns till försäljning.
- Jag har fått ett fast mammavikariat på 57% på Statoil.
- Jag har fått extra jobb på Br-leksaker tackvare mitt extra jobb på Toys "r"us där jag fortfarande är då och då.
- Jag harhunnit besöka vår kungliga huvudstad Stockholm för första gången. Har även hunnit med några turer till Göteborg för både Liseberg och kompisbesök.
- Jag kunde gå på min bros studentfest, samt ett flertal andra vänners och kusiner.
- Jag har fått mig alldeles egna och förta  lägenhet och byggt upp ett hem där jag trivs väldigt bra.
-mm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0