Lycka

Idag har varit en bra dag.
En dag utan negativitet, istället har dagen fyllts av kärlek.
Morgonen började med en härlig promenad i regn och rusk på väg till ICA för fylla på kyl och skafferi litegrann.
Väl hemkommen påbörjades matlagning och städning.
För när klocka slog lunch stod min kära farmor och farfar nedanför porten med kurrande magar och hoppades på att få komma in. Vilket de självklart fick. Lunchen dukades upp och slank ner finfint. Mästerkock som man är.
Även Kaffet, den hembakta aftereigth- kakan och de hemgjorda gräddbullarna gick ner.
Dagens mys med min underbara farmor och farfar slutade inte där. Istället hängde jag med dem in till Malmö ihopp om att hittat kvittot till min matberedare, som jag snällth har fått av dem, men som inte funkar som den ska.
Kvitot fanns och jag och farmor tog oss en runda till COop för att lämna tillbaka den icke fungerade maskinen som smula både plast, förde ett himla väsen och lämnade en doft av bränt efter sig. Spännande sak det där.
Turen fortsatte sedan mot IKEA där jag storshoppade, som så många gånger förr de senaste månaderna. Denna gång blev de en hylla till köket, några glasburkar och lite annat smått och gott. Fick köpt mig en form att göra muffins i och en rund vanlig springform och pajform. Precis som jag inte skulle ha något sånt sedan tidigare. Tror jag är lite av ett hopplöst fall vad de gäller shopping av baksaker.
Jag utmanande ödet och bestämde mig för ta allt på bussen hem. Jag har ju ändå så nära till busstationen. De metrarna mellan bussstation och min lilla lya har nog aldrig känts så långa som idag. Med två stora fulla ikea påsar och en kartong med en hylla under armen började jag mitt traskande hemmåt. otympliga lådor och stora tunga påsar. Jo då jag ser riktigt framemot träningsvärken i armarna i morgon.
Men de blev bra tillslut.
Tack älskade farmor och farfar för en mysig dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0