Bageri stugan

I Ugnen står de nygjorda banan muffinsen och gräddas. Doften av nybakat sprider sig gott i hela lägenheten.  Det är just så att min lilla lägenhet, eller rättarsagt mitt lilla kök har förvandlats till en liten bageristuga. Varvarannan dag känner man doften av något nybakat kommande därifrån. Igår luktade där chokladmuffins med marabou daim bitar i. Idag luktar här banan muffins åtminstone just nu. Frysen min är full av både hembakat bröd, after eigth chokladkaka, gräddbullar och en massa mat. Jag skulle kunna starta försäljning av hembakade kakor här uppe på andra våningen.
Varför är det så att det är så mycket roligare och baka och laga mat än att äta det?
JAg tror jag får leta upp en ny hobby till, för att baka hela dagarna så fort man inte har något att göra kommer inte hålla i längden, åtminstone inte så länge jag bara har min lilla frys. Just nu är de tetris varje gång man ska få in nått nytt där. Eller så får jag helt enkelt se till att folk kommer hit lite oftare på fika och hjälper mig äta upp alla godsaker.
Vt inte riktigt vilket alternativ som är bäst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0