I drömmens värld..

Att drömma om gamla klasskompisar i silvriga heltäckade maskeradkostymer.
Först inlines åkande med en, på väg till ett museum lång lång borta.
Då dyker denna silverman upp och är på väg till samma mål.
Helt plötsligt delar jag tandecykel med denna silver man.
Vi kämpar oss upp för en uppförsbacke där vi åker mer vakåt än framåt.
Slutligen ger vi upp och traskar den sista biten
Väl på toppen ligger det omtalade museumet,
När vi kliver in genom dörren, märker vi att det bara är ett helt vanligt hus.
Ett vanligt hus med så kallad typisk svensk standard genom tiderna.

På toppen är det fantastisk utsikt.
Jag plockar fram min kamera väska för att knäppa några kort
Det visar sig att kameran är glömd hemma, men objektiven har jag med.

Sedan vaknar jag med min bästa vän i min famn
En bästavän som aldrig sviker
En vän man kan krama när man vill
En vän mjuk som silke
En vän vid namn Lune


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0