Det lider mot ett slut...

Just precis så är det. Precis som allt har en början så har också allt ett slut.
Jag kommer ihåg då jag stod på nyårsafton 2009-2010 tillsammans med en mycket god vän, Sarah. Vi stod där nedanför turning torso och tittade upp mot den färgfyllda himmlen och skålade med champange. Det var en början på ett nytt år, men samtidigt ett slut på ett annat. När en del nya saker börjar, slutar en del gamla. Det är så det är bara.

Nu sitter jag har med benen på en kartong och datorn i knäet. Om några timmar bär det av till skolan igen för att redovisa och avsluta arbetet om Marsyl. Ett projekt som har gått från skolarbete till ett mini företag. Genom att redovisa arbetet slutför jag det sista momentet i kursen, samtidigt avslutar jag marsyl som ett skolarbete. Samtidigt öppnar jag dörren mer för Marsyl som företag. Det blir en ny början för Marsyl.

Skolan i sig börjar rinnna mot sitt slut, inte många kurser kvar att avsluta. Har ett arbete kvar att skriva och lämna in och sedan är i princip allt färdigt mig vetterligt. Skolan slutar, och "sommarlovet" börjar. De riktiga sommarlovet börjar åtminstone för dem som har en ny termin att vänta till hösten. För oss andra börjar "bara" sommaren, som för min del är fylld av både jobb och ledighet.

Med andra ord närnågot slutar, börjar något annat.
Det är så livet är och alltid kommer vara.





(Man kan alltid göra en tillbaka blick på det som varit, samtidigt som man kan titta framåt på de som komma skall)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0