Stress och Pass

Min torsdag gick verkligen i stressens tecken. Gick upp tidigt, innan klockan ringde för att packa klart. Ringde och jagade de på cykelringen angående min cykel för fjärde dagen denna veckan. Fixade med lite annat innan jag hoppade in i bilen och brommade iväg till Jägersro center och HM för att byta en sak. Kom därifrån med ytterligare en ny sak, nämligen en kavajJacka, mycket snygg, kunde inte låta bli. Fixa en grej åt mamma inne på kicks innan jag brommade vidare till ekohallen för köpa godis och en skål att ha de det i. So far so good. Klockan ticka dock lite för snabbt. Tillbaka till Vellinge möta upp jessica får tillbaka mina pengar hon var skyldig, vidare in på ICA och köpa Välling. HEM.

VÄl hemma stod där en resväska som inte var färdig packad, ett rum som såg ut som kaos, en sarah som behövde en dusch och en klocka som visa på tok för mycket. Kasta mig i duschen, fick packat klart väskan och fixat med det sista. Något sena kastar jag och mamma oss in i bilen och  kör mot Svågertorp. Halvvägs inser jag att jag fått med mig fel pass. Jag hade fått tag på mammas pass istället för mitt eget. KLANT. Vända vid första avfart, hem byta pass och kasta oss iväg igen. Kör förbi skylten och ser att nästa tåg går om först 2o min, 13.51, med andra ord nyss missat ett. ´

Det är tur att det bara tar ca10 min med tåget över till Kastrup, Köpenhamn. Annars ahde jag varit körd. Sista check in för mitt flyg var 14.15. Hoppar på tåget och åker, fortfarande med en puls alldeles för hög och en stirrig sarah. Springer av tåget sicksackar förbi allaandra på perrongen, folk trodde nog inte jag var klok. Ska in genom dörren till rulltrappan, den öppnas inte ordentligt och min väska fastna, höll på riva ner hela dörren där ett tag. PRoblemet löste sig och jag sprang upp för rullbandet och fick checkat in på de här "själv Check in diskarna" sisådär 5min innan tiden gick ut. BRA jobbat där. Lämna väskan i bagage drop och gick vidare mot säkerhetskontrollen och direkt vidare mot gaten. Planet boarda lagom tills jag kom fram, fick stå i lite kö innan jag slutligen gick ombord. Satte mig ner och andades ut. Hade tre säten för mig själv.

Flygresan gick bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0