Sarah had a little lamb..

Idag tog jag med min lilla lammunge för en lång runda på Inlines. De små lammen måste rastas ordentligt ibland.
Vi skapade till och med oss ett mål om var den färden skulle sluta. Höllviken och tillbaka dvs ca 16km. Snörrade och spännde inlinesen kopplade på kopplet på lammet och sedan begav vi oss iväg på en tur. Hade både motvind och medvind, sidovind och annan vind. Raksträckor, nerförsbackar, uppförsbackar, kringelkrok och annat skoj stötte vi också på. Vi tog oss fram til höllviken i allafall, in på Burger King för att be om en stor mugg vatten innan det bar hemåt igen. Det kändes som vinden på något märkligt vid ökade under dem fem minutarna vi befann oss inne på burger king, och motvind fick vi också. En seg start på vägen hem, men hem tog vi oss hela vägen på rullande hjul med egen kraft.

Väl hemma tog vi ett välförtjänat dopp bland bubblorna i trädgården. Mycket skönt tills de kalla dropparna från himlen började falla. In och på med mjukis outfiten, koka en kopp te och bre några mackor. Fastnade framför Tvn sedan en stund tillsammans med föräldrarna. Tycker det är ganska härligt det där att mitt lilla lamm kommer så bra överrens med även mina föräldrar och då ska vi inte tala om min bror. Mitt lilla lamm och brorsan är också goa kompisar, men vi  får inte glömma vem som känt han längst. Då vinner jag med råge. Det var en härlig höstdag för sisådär sex år sen. Om han är liten nu, (längre än mig) så var han mini mini då (huvudet kortare än mig).

Vill ni veta mer om "mitt lilla lamm" kolla in han och hans kompisars blogg http://hootches.blogg.se/  Varnar för mycket rolig läsning och många skratt


(mitt lilla lamm)

(vi åkte längs hela den långa vägen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0