Olika världar

På lite mer än en vecka har jag besökt fyra länder och levt i tre olika världar.
En värld är hemma i lilla Vellinge och Sverige, där lever jag bor och umgås med min familj mina vänner och pluggar lite. Den "vanliga" världen helt enkel, min vardag.
Sen har jag åkt tåg till Danmark och kastrups flygplats. För att stressa omkring, gå igenom säkerhetskontroller osv med en massa andra människor på resande fot.
Planet tog mig till London, mitt andra hem känns det som. En värld så olik från den hemma i lilla Vellinge. En plats där jag trivs och bara njuter att får vara på. Ett ställe där jag har några vänner som jag saknar väldigt mycket. Efter över 6 månader hemma i Sverige känns london hemma. Jag känner mig inte som någon turist i denna stad. Jag vet hur allt funkar lika bra här som i lilla vellinge. Min londonvärld och londonliv skiljer sig dock väldigt mycket från min Vellingevärd och vellingeliv. Tror jag trivs lika bra på båfa ställena, fast london är klart en bättre plats. Tän om dessa två värdar kunde blandas så man fick de bästa av båda på ett och samma ställe. Oj vad lycklig och glad jag skulle vara då.
Några dagar i london och det var tid att bege sig till nästa flygplats, nästa land, nästa värld.
Denna plats kallas Lanzarote. En vecka på lanzarote i lyx, fint hotell, fin mat, fin strand, fint allt. Det var en värld som skiljer sig så mycket från det som jag annars kallar vardag. En värld med färdig serverad buffémat, "good night" och choklad på kudden, solning, poolbad, barnskratt, kramar, fina drinkar, livemusik och så mycket mer. En pardis värld, en dröm värld. En värld som jag kanske aldrig kommer få uppleva igen. En värld som kallas semester i LYX.
Efter en vecka i denna värld och jag sitter åter tillbaka i london. Idags läget sitter jag hemma hos Caroline och Mathilda, Caroline jobbar och Mathilda sover. Rolig natt ute igår som tog hårt på krafterna och en mysig långfrukost i morse. En frukost med mina londontjejer. Kan det bli bättre än så?

Vilken värld lever ni i?

Jag lever i den värld där mina tankar finns, sen om det är här, där eller någon annanstand det vet jag inte.
En värld full av liv och glädje..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0