Gratis parkering och glömska

På lördag förmiddag var det tänkt att jag skulle träffa upp några klassisar på bibblan för fortsätta med vårt grupparbete. När man sitter där och äte frukost lagom seg så ringer telefonen och och de blir bestämt att vi ska skjuta på de tills måndag då en hade försovit sig denna lördagsmorgon. Jag hade ett mission att utföra denna veckan då jag har haft huset själv, det var att lämna tillbaka en skjorta min bror köpt, men som var förstor. Denna grej hade jag inte hunnit med då veckan varit fullspikad. Kom ju på att jag kunde hänga med Björn in till stan nu på förmiddagen och fixa detta här och sen köra direkt från stan till Köpenhamn och hämta familjen på flygplatsen. Perfekt plan det där. Gör oss i ordning och drar in mot stan, hittar gratis parkering, dock en bit bort, men lite motion skadar aldrig. Betar av några butiker på vägen till hansa, där brors skjorta skulle bytas. Mitt inne i en butik vid kanalen, slår de mig "Faaaan brobizzen ligger där hemma" bästa av allt detta komma jag bo sisådär 20min innan jag behövde köra mot danmark. Blev att snabbt säga hej då, springa bort till hansa för lämna brors skjorta, väl där får jag inte lämna den för såfall måste ag välja någon annan vara för pengarna då de verkan var öppet köp eller de gav tillgodokvitto. Gjorde allafall en deal med butiksbiträdet att jag fick några extra dagar på mig att byta den även ifall tiden redan gått ut.

Blev att springa tillbaka genom hela stan, då de nu kändes som bilen stod väääldigt långt bort. Slänga sig in i bilen sådär lite halvsvettig och fräch, kan ju inte springa, så gick i mycket rasktakt. Starta motorn och bromma iväg och köra lite för snabbt på motorvägen för att komma hem. Jag vet inte acceptabelt. Hem, larma av, hämta brobizzen och in i bilen igen. Ut på mototvägen mot bron och danmark. Tänka sig att jag hann i tid med marginal dessutom. Jag hann förre  familjen. De ni, var väldigt orolig där ett tag. Var nog tur att de blev lite klydd när de skulle hämta ut sina skidor, annars hade de nog vunnit.

Blev hem för lite mat och andas ut. Magen min blev väldigt mätt så jag slockna framför en film. Sen blev de mat igen några timmar senare, fortfarande mätt kände jag mig så nöjde mig med lite soppa från kinaresturanten. Blev bubbelbad med familje och sen mjuiks för e lugn lördagkväll trodde jag... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0