Fancy drinkar..

Igår kväll hade jag en mycket trevlig kväll tillsammans med några härliga londontöser.
Hann knappt komma hem från lanzarote innan jag begav mig iväg ut för att möta londons nattliv.
Kvällen började hemma hos Caroline, bara vi två, med lite dricka, tjejsnack och tillfixning inna vi var redo för att bege oss ut i natten. Caroline kände sig lite som ett lakan bredvid mina brunbrända kinder.
Hoppade på en buss för att åka tillbaka till Clapham och möta upp med Thea och Matilda (nya aupairen i "min gamla familj") Hamnade på  "underdog där vi skålade med Corona och dansade med alla andra på dansgolvet. Mycket trevligt. Efter en hel danssteg var det dags att bege sig vidare mot "peoples an republic". En vända i kön och vi fick tillslut komma in till den knökfulla puben. En pub där ingen satt och chillade, istället stod de upp och dansade. Det gjorde självklart vi med. En styck Hanna och henns kompis Johanna dök också upp och dansade loss med oss. Blev en vända till baren och jag beställde mig en drink och en öl till Caroline. En såndär riktig drink i högt glass med sugrör och olika sorters alkohol, mixad med is i en blender var den också, det bästa av allt var nog att den var super god och smakade ingen alkohol. Kände mig lite fancy och sommrig där jag stod med mina brunbrända kinder i min blommiga klänning och drack en fin guldrink med smak av mango och passion. Sommarkänsla på topp.

Skulle bli ett dyrt kalas det här tänkte jag, men icke så. Först glömde dem ta betalt och när jag väl fick betala så blev de billigare än va de stod drinken skulle kosta och det var för båda. 6pund (ca 70kr)  för denna goda drink och en öl är inte fel det inte. Dumt att klaga. Dansade vidare till halv lugna låtar och bara njöt av tillvaron tillsammans med dessa härliga londontjejer.



Caroline and Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0