det regnar..

Utanför fönstret är det strålande sol och himlen är blå. Vilken glädje och massa ny energie. Våren är äntligen påväg och snön nästan borta. Man blir glad av att titta ut.
Imorse kom mamma upp in klampande på mitt rum och berättar att hon nyss pratat med vänner i gatan och att jag kunde få en 80% eller 60% tjänst i shoppen på golvklubben. Ett jobb jag sökte för ett tag sen i brist på annat. Bra med kontakter. Halvt yrvaken reser jag mig upp lite smått förvirrad. Ett jobb till? Jag som nyss fått jobb på Statoil, ska dit och skriva kontrakt imorgon. Från 0 jobb till nu tre om man räknar med barnpassningen på energiecenter. Eller ska vi säga 4 om vi räknar med dem få extra timmar på toys. Galet. Här regnar jobben över en. Jag som hörde ryckte om att arbetsmarknaden var kass. I allafall, får snällt tacka nej till de på golfklubben. Blir att satsa på de på statoil, lite extra kommer jag ha kvar på energie center i den mån jag kan och toys lär ja nog också ha kvar lite grann. De kommer nog bli en bra vår och sommar trots allt med lite klirr i kassan. Livet är bra ibland. Får ju inte glömma att jag har skolan också. Ska kila dit nu, eller till bibblan för göra färdigt  vårt grupparbete. Redovisning på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0