Det märks..

Jo tack det märks att familjen är hemma igen.
Hemkommen strax efter 05.00, somna vid 05.30 elller nått. Sovmorgon trodde jag. Neej då. Då har man en lillebror som går upp och sätter sig och spelar dator strax efter 10 utanför mitt rum. Inte nog med det självklart ska han starta skype också så han kan sitta och prata med sina kompisar samtidigt. Inte det att man kan prata tyst, nej då man ska prata så högt som möjligt och ha headsetet högsta volym så man även kan höra vad dem säger i lurarna in på mitt rum när dörren är stängd. Ibland undrar jag om han är hörselskadad eller nått. Är det normalt att jag hör vad dem säger i hans hörlurar in på mitt rum även ifall min dörr är näst intill stängd?.
Det var min sovmorgon det. Väl vaken är inte jag den som kan somna om i heller. Så istället gick jag upp och gjorde mig lite frukost innan jag fortsatte med lite bildbehandling och plugg. Ganska duktig där påtanke på min sömn den natten. Några timmar senare gav jag upp och somnade till en film istället.

När jag vaknat något piggare hade jag tre nya sms i mobilen, varav ett va från jessica som sakna sina kort och va hungrig. Stackare kunde inte köpa mat för korten hade jag. Hängde med mamma till moltex en vända och även ett stopp på mobilia. Självklart körde vi inom Jessica innan så hon kunde få tillbaka sina kort och köpa mat.
Väl hemma stod fonduen nästan färdig. Mums mums. Det var längesen. Ibland är det ganska okey att bo hemma och ta del av lite lyxigare mat och middagssällskap.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0