Tillägnat Rikard!

För några år sedan hängde jag rätt mycket på sidan http://www.betapet.se En sida där man spelar alfapet på fast då över internet med motspelare från hela Sverige i blandade åldrar. På något konstigt vänster fick jag då kontakt med denna Rikard och vi spelade en hel del matcher mot varandra, som antagligen han vann. På något lustigt vis byttade vi också msn adress, under spelets gång finns där även en chat vid sidan av spelplanen så man kan prata med sin motspelare. I denna chat förekommer oftast klagan på att man inte har vokaler, dåliga bokstäver så tackar man för matchen där också med uttryck tfgm (tack för god match).

I allafall, jag och Rikard har lyckats hålla kontakt fortfarande även ifall detta utspelade sig för några år sen. Det händer fortfarande att vi  tar någon match då och då. Rikard står som ständig vinnare och min rankning blir bara sämre och sämre, men de spelar ingen roll.

Detta inlägg var egentligen inte tänkt att handla om betapet eller ordlekar eller nått åt de hållet, Utan istället var det ju tänkt att de skulle handla om just Rikard som för övrigt är en väldigt stor inspirationskälla åt mig. Många av mina inlägg har jag fått inspiration till efter några timmars kvällsprat med just Rikard där vi har suttit och diskuterat allt mellan himmel och jord. Rikard är för övrgt en väldigt trevlig prick som har många knäppheter för sig, Det är kanske därför han lyckas ge mig en hel del inspiration även ifall han egentligen nog inte vet om det.

Rikard är också en av dem som följer och läser min blogg regelbundet. En såndär härlig prick som kan kommentera i efterhand, inte  här på bloggen men över msn. Vilket intressant inlägg du skrev, eller va bra det där va, eller vilken fantastisk bild. Sånna kommentarer som gör en sådär lite extra glad och lite extra motiverad till att fortsätta skriva och fota och ha allt det där.

Till vilka inlägg han har inspirerat mig till tänker ja hålla hemligt, det är några stycken, långt ifrån alla. MEn de inlägg de gäller tror jag han förstå då han är är en av dem som följer bloggen..

Glöm inte titta in på Rikards blogg http://riprog.livejournal.com/ för de brukar jag göra!

Vem inspirerar er?


Kommentarer
Postat av: Rikard

Aww, va glad jag blir Sarah! Du inspirerar mig med! :)

2010-06-19 @ 03:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0