Student

För lite mer än tre år sen var det jag som steg  upp full med förväntningar, lycka, hopp, spänningar, fjärilar i magen och flera andra känslor. Det var den 7 juni 2007. En dag jag aldrig kommer glömma. Denna dag bjöd på upplevelser bortom vad jag ens kunde drömma. Den dagen bjöd på känslor så som glädje och riktig lycka. En dag som börjades med Champange och färska jordgubbar. Den följdes av "Den blomster tid nu kommer" i en sal full med förväntansfulla, glada och lyckliga tjejor och killar med vita mössor. Den bjöd på mycket skratt, en del tårar, mycket skrik och ståhoj. Dagen erbjöd även mer champange, fotografering, tårta, dans, presenter, mer glädje, mer skratt och ännu mer Lycka. Jag minns den där dagen den 7 juni 2007 precis som det vore igår. Självklart pratar jag om min Student!

Den 10juni 2010 var det dags för min bror att uppleva allt det där. Att känna alla dessa känslor att skåla med champange dagen i ända och bara vara extremt lycklig över att skolan ÄNTLIGEN tog slut för även han. JAg fick uppleva delar av denna dag med han, dela delar av hans lycka som en stolt storasyster över sin bror som klarat skolan. JAg fick vara med en vända på hans Champangefrukost för att knäppa lite kort på den glädje han och hans klasskompisar spred och visade.

När vi sedan anlände till skolan på sena eftermiddagen för att se dem springa ut från skolan och mot friheten och en ny början på livet, En början på något nytt, inte bara början på ett sommarlov, utan även början på ett nytt liv. Där de själv kan välja om de vill satsa på en karriär som toppadvokat med ett antal år till i skolan eller så kanske de bara de ser sin framtid på ICA. Valmöjligheterna är många. Det finns något för alla, allas olika personlighet. Alla med deras egna vilja, styka och sätt att se på livet och sin framtid.

När vi stod där på skolgården och såg dessa glada studenter springa ut, sjunga, hoppa, skrika, vissla och bara visa enorm glädje. Då börja nästan en tår rulla ner för min kind. Tankarna gick tillbaka till min dag, då det var jag som stod där och hoppade, visslade och sjöng. JAg kände en sådan enrom glädje för dem alla och inte minst sagt för min bror.
Se Lyckan i deras ögon
(Annelie, Brors Flickvän)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0