Komplex

Mina bröst är för små/stora
Jag är tjock
Mina lår är alldeles för stora
Min rumpa är stor som en elefants
Jag har ingen rumpa
Håret ligger helt konstigt
Jag har en finne på hakan
Mitt sidfläsk väller över
Jag måste gå ner/upp i vikt

Listan kan göras hur lång som helst. För ni känner väl igen er i dessa kommentarer. Kanske inte alla stämmer in på er, men säkert är där någon som du känner igen dig i, eller har jag fel?
Jag tror att alla har någon form av komplex över sin kropp, speciellt vi tjejer/flickor/kvinnor. Har ni någon gång pratat med någon som varit 100% nöjd över sin kropp och sitt utseende? Skulle inte tro det va, såvida inte tro det va?

Många människor klagar på sin vikt, över att man har lite för mycket hull/fett här och där och att man vill gå ner några kilo osv. Men när man blivit av med det man klagat över så är man fortfarande inte nöjd. Nej istället då hittar man något annat att klaga över. Känner ni igen er? Ni kanske kämpar några månader med att gå ner i vikt, ni har som mål att gå ner exempelvis 5kg. När ni väl lyckats nå detta fantastiska mål och verkligen varit super duktig, inte är ni nöjda för de. Jo kanske för stunden men sen kommer nästa grej att du kanske vill gå ner 3kg till eller att du tycker din rumpa är för stor eller något annat. Inte är man nöjd och stolt över sig själv  när man klarat sitt mål, istället hittar man bara andra fel.

Jag ska inte säga något, för jag är precis likadan. Men egentligen varför ska man gå och vara missnöjd över allt det där negativ man inte är nöjd med. Varför inte bara gå och vara glad och uppskatta allt det där positiva man har istället. Att man inte tar vara på alla fina komplimanger man kan få. Varför inte njuta av att man kanske har jätte fina ögen, eller en perfekt näsa, eller fina bröst, eller en underbar personlighet, eller ett fint leende som får alla att smälta, eller vad det är som nu gör just dig speciell.

För visst är det så att vi alla är speciella på ett eller annat sätt. Ingen är den andra lik. Alla har vi någon egenskap eller något extra unikt som gör oss som person just extra fin. Det gäller bara att hitta de där bra sakerna hos sig själv och uppskatta dem istället för att se ner på allt det negativ. Varför gå och må dåligt över saker när man istället kan gå och må lite extra bra över saker som gör en lite extra unik, speciell och fin.

Så kära läsare flickor/pojkar, Tjejer/ killar och Kvinnor/ män sluta ha komplex för de ni inte är nöjda över, njut istället av dem fina saker och egenskaper ni har som gör er just till den speciella och fina människa du är!

Kommentarer
Postat av: Rikard

Well spoken!

2010-06-29 @ 17:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0