En omöjlig ekvation

Dagens I-landsproblem:
Jag har på tok för mycket kläder, eller kan man ha det?
Idag tog jag tag i en av de där mycket tråkiga sakerna som ibland bara måste göras, även ifall man vill eller inte. Nämligen att rensa garderoben, insåg att jag var i ganska stort behov av de efter att ha4 stora klädhögar med ren tvättad tvätt som knappt fick plats. Ett tecken på att något måste göras.

Nå väl garderoben har blivit rensad och den rena tvätten får numera plats. Ett framsteg. Men det här med rensningen gör att jag alltid får lite besluts ångest. Jag menar den där tröjan kanske kan komma till användning, även ifall jag inte använt den på de senaste året. De där byxorna kanske kommer passa, även ifall de inte passat sen jag åkte till London. Man vet ju aldrig. Är det sådant som kallas seperationsångest?

I dags läget har jag en så kallat "walk in closet" långt ifrån så stor som Carrys i "sex and the city" men fortfarande en "walk in closet". Så när jag öppnar dörren möts jag av nio fulla korgar med kläder samt en stång där det hänger x-antal plagg också, mestadels klänningar och andra sådana plagg som är behov av att hängas på galge. I min nya fina lilla lya finns där två garderober. Notera ENDAST två stycken, inte är dem stora i heller. Hur ska den ekvationen gå ihop? Man kan omöjligt klara sig på bara två små garderober, Åtminstone inte om man heter Sarah och har kläder så det räcker och blir över. En ekvation som måste lösas, tror de blir att investera i några fler byråar och kanske en och annan garderob också eller vad tror ni? Nått förslag på lösning?
(En del av min klädsamling)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0