Ett inlägg om Ingenting

- Hej Läget?
 - Jo då de e bra själv?
- jo de e bra, va gör du?
 - nej ingenting..

Känner ni igen den konversationen?
I så fall, är det någon som kan ta och berätta för mig hur man gör absolut ingenting.
Kan man verkligen göra ingenting?

Om vi säger såhär du sitter i soffan, lyssnar kanske på lite musik och knappar på din tangenter på datorn. Så ringer en vän och frågar va du gör. Ett klassiskt svar blir då inget eller kanske inget speciellt. Men du gör ju fortfarande något, Du sitter där i din soffa och lyssnar på musik och knappar på tangentbordet. Är ni med på vad jag menar. Sen om det du gör kanske inte är speciellt intressant eller skoj så det fortfarande någonting du gör.

När du ligger i sängen och telefonen ringer, ja då gör du något då med, för då ligger du i sängen. Sen vad du gör i sängen är en annan sak.

Det jag menar är att det är totalt omöjlgt att göra just ingenting men ändå får man höra dagligen hur folk just gör ingen ingenting.

Just nu gör jag inte så mycket, åtminstone inget vettigt förutom att skriver ett meningslöst blogg inlägg, (som ändå ingen kommer kommenter) sittande i vår soffa i vardagsrummet. Jag kommer nog aldrig få något svar på min fråga om ingenting. Men det är väl så det är. Ingen har ett vettigt svar på de eller?


Kommentarer
Postat av: Rikard

Naaw! Klart du kommer få en kommentar på detta filosofiska inlägg!



Ingenting kan ses som motsatsen till allting, och allt vi känner till är väl livet självt - dvs din teori om att man alltid gör någonting stämmer eftersom ingenting inte går att koppla till våra liv :)



För övrigt så är de där opersonligt tråkiga och vardagliga diskussionerna sämst, därför svarar jag ibland med något chockerande. Exempel:

"Tja hur e läget?"

"Det är tamejfan konstant åt helvete!!!"



En mycket mer intressant öppning än "jo det är bra själv då?", även om det kanske inte stämmer ;)



2010-07-05 @ 18:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0