Du är Du

Vem är du?
Varför är du just som du är?

Va den du är är. Försök inte vara någon du inte är.
Har du någongng testat beskriva dig själv? Insåg du då precis som jag att det är i princip helt omöjligt att göra det samtidigt som du ska ge en rättvis bild av dig själv.

Om jag skulle beskriva mig själv skulle ja nog säga att jag är en lad, positiv och öppen tjej på 22år. På fritiden umgås  jag med vänner, fotograferar, festar ibland, chillar ibland osv.

Vad får du då för bild av mig? HAr du aldrig träffat mig bygger du säkerligen upp en bild om mig, som när du väl träffar mig kanske stämmer till viss del menändå är käpp åt skogen fel.
För er som känner mig håller antingen med eller inte.

Men om jag istället hade bett er som känner mig beskriva mig så hade den beskrivningen antagligen sett helt annorlunda ut från person till person beroende på vem som beskev. De hade säkert funnits några gemensamma nämnare, men också många olikheter. För visst uppfattar olika personer människor på olika vis. JAg kan se en person på ett sett medans grannen bredvid ser den på ett helt annat sätt.

Så det  här med beskrivandet av folk, förutfattade meningar, förhoppningar och allt sådant där, tror jag man lika bra kan lägga ner med. Istället är det bättre att man själv lär känna personen och skaffar sig en egen uppfattning om den. För alla är vi olika.

Och man kan inte Tycka om alla! Med vissa människor säger de klick och man får en bra relation, (vänskap, förhållande, bekantskap, familje osv)  med andra människor funkar det inte allt.

Alla är vi olika. Viktigaste är att man ska vara den man är och utge sig för att vara någon man inte är!

Kommentarer
Postat av: Michael Fekete

Gällande vem man är! Livet är som en pjäs. Vi spelar hela tiden olika roller och där av är vi också olika mot folk beroende på vad som fungera mot den personen. Mot föräldrar slår gnistor då vi själv inte ser oss som barn och föräldrar envist finner oss som barn. I ärelksförhålander växer vi oftast rätt ty den som oss älskar är den som ser oss för vårt riktiga. Och glöm ej att vi ständigt utvecklas så den du var för ett år sen finns inte idag. Omgivningen ger skapar oss. Alla föds som många personligeheter men dör som en person.

2010-07-19 @ 10:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0