Taxilyx och dejavu

Planet landa fint på heathrow, gick smidigt att få bagage och allt det där. Gick ut genom grindarna för att hälsa på taxichaffören som stod där snällt och vänta med en skylt med mitt namn. Taxichafförerna här i London har betydligt mer hyffs och är mycket trevligare än vad dem brukar vara hemma i Sverige. Här tar dem ens väska och visar en snällt vägen till bilen. Idag var de tydligen mer än jag som hade beställt taxi namnet sarah. Går fram till chaffören som håller skylten, följer med han till bilen och hoppar in. När vi sitter där i bilen och väntar ringer hans chef, jahapp jag va visst fel sarah och rätta sarah stod letade vid ankomsthallen. Ut med väska och dyligt igen och ner till ankomsthallen. Där hittar jag min rätta chafför och den andra sarah fick sin. Tänk va fel de kan gå.

När jag satt i taxin och åkte längs Londongator slog de mig hur vilsen jag kände mig när jag åkte där första gången, jag visste ingenting och allt va nytt, ny stad, nytt land, nya intryck, ja precis allt. Idag när jag satt i taxin satt jag istället och tänkte, jaha nu åkte vi igenom Hammersmith och nu är vi i Fulham osv. Med andra ord jag kände igen mig och lite hemma på nått sånt. Guida till och med chaffören in på rätt gata och så han stannade utanför rätt hus.

Kommentarer
Postat av: emma

Va kul för dig o va tillbaka i London!

Ska du jobba där igen eller hälsar du bara på? :)

Kram

2010-01-21 @ 20:01:25
Postat av: Sarah

Jag är bara och hälsar på över helgen.

Jätteskoj att vara tillbaka, känns som hemma

kram

2010-01-22 @ 00:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0