Snöstorm

Men hallå nu får ju detta vädret ta och ge sig lite va?
Första snön kom i mitten av December då blev alla, även jag, över lycklig och höll alla tummar och tår för en vit jul. Känner ni igen de? Sen dess har denna kyla hållit i sig, bortsett från julafton då det självklart töade bort, har det inte varit snö så hade det varit äckligt kallt och gatorna har man kunnat åka skridsko på.

Kom nyss hem från en promenad från skolan, snön öste ner och vinden blåste vilt. Inte det att det är stora fina mysiga flingor som dalar ner från skyn, nejdå det är massa smått som far och flyger över allt. Nu börjar jag bli trött på denna kyla. Snö i all ära, väldigt mysigt och allt sånt där, men det får ju finnas gränser tycker jag. Sån här väder är man verkligen inte van vid här nere på de skånska gatorna. Så om det är nån norrlänning som läser så tänker ni kanske, " amen vilka töntar dem är som inte klara lite snö, här är vi vana vid -20 hela vintern" Ni små norrlänningar tänkernog inte på att det är en helt annan luftfuktighet här vilket gör att tempraturena känns mycket kallare här än uppe hos er. Som istappar i luften ungefär, de riktigt svider om kinderna så kallt det är så dem blir sådär charmigt röda när man kommer in i värmen.

Nej tack nu får de va nog med kyla. Inte hjälper det när kompisar berättar att dem har 35+ i Australien dit jag hade plan på att åka och var ett telefonsamtal ifrån för att vara nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0