Nostalgisk

Tänk va lätt man kan bli nostalgisk när man leker med barn.
Va lite barnvakt idag nu på eftermiddagen. Först blev de lite filmtajm efter barnens önskemål. Landet för längesen 8. Ja ni vet den med dem har små dinosarierna Ducky, tagg, petrie, cera och lillefot som hittar på en massa äventyr i stora dalen. Ni vet vilken jag menar va?
Det var en av mina favoriter när jag var liten och än idag gillar jag den skarpt.
När filmen och chipsen var slut så åkte ytterkläderna på för ut och leka i snön. Har nog aldrig sett så mycket snö här nere i skåne. Pulkorna följde med och vi gav oss på backen för en åktur. Precis som man gjorde när man va liten. Riktigt mysigt om än kallt om tårna.

Precis som när jag var liten så har plogbilen plogatgatan och lämnat ett stort berg av snö efter sig vid gatans ände. Där fortsatte lekandet tillsammans med min bror och hans kompisas. Där var det fortbygge med tunnlar och rutchkanor som byggdes. Precis som vi gjorde när jag var i deras ålder. Kommer så väl ihåg hur vi kämpa där med att ta oss igenom berget med snö för att bygga en tunnel/koja som vi sedan kröp in i drack varm oboy. Känner ni igen er?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0