Dysterhet

Mejlade nyss lite med en människa som har en helt annan syn på livet än vad jag har. Ni som känner mig vet att jag försöker se allt positivt, försöker se det bra i saker och ting. Denna männsika jag mejlade lite med var precis tvärtom och kunde inte se vad som var bra med livet. Istället tyckte den att allt var dystert och förstod inte meningen med de. Jag citerar en mening som denna person uttryckte
"jag krystades fram ur min morsas fitta. och det är inget jag har bett om eller valt. morsan och farsan tog för givet att deras barn skulle älska livet. jävlar idioter..."

Jag håller med om att det finns mycket som många tar för givet. Men dens kommentar kan jag tycka vara lite brutal, eller? Den påpeka också att det jag kan uppleva som positivt i livet som familj, vänner, resa osv kan den också uppleva men det betydde inte att den njöt av livet för de.

Ganska intressant hur människor kan vara så olika och ha så olika värderingar och tankesätt. Jag är nöjd med mitt liv och trivs med att vara positiv, den förstod inte meningen med livet och trivdes/ville se det dystra och negativa i allt.

Vad tycker ni är meningen med livet?
Är ni den där dystra eller den där glada?


Kommentarer
Postat av: cecilia

vilken syn denna människa har på livet då.

2010-01-26 @ 23:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0