Väntan

Denna ständiga väntan säger jag bara.
Tänk så mycket livet består av just bara väntan. Väntan på något ska bli klart, väntan på någon, väntan på att få testa något, väntan på ens tur, en himla massa väntande. Tänka bara hur mycket väntan det är bara om man gör en lätt sak som att baka bullar. Först ska man vänta på att mjölken får rätt tempratur, sen ska man vänta på att jästen ska lösas upp, sen ska de väntas på att mjölet arbetas in ordentligt, sne är de väntan på att degen ska jäsa, och ytterligare väntan på degen ska jäsa, sen är de väntan när bullarna är i ugnen och slutligen väntan på bullarna ska svalna lite så man kan äta dem.
Undrar hur stor del av livet vi tillbringar på att just bara vänta?
HAr ni tänkt på att det känns som tiden oftast går mycket långsammare under tiden man väntar.

Nu väntar jag på att min kaka ska svalan så jag kan bre på glasyren, sne får ja vänta tills den har stelnat innan jag kan provsmaka. All denna väntan gör mig trött..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0