Telefon

Sitter där mitt under middagen denna fina torsdagkväll runt 21 snåret när telefonen ringer. Utan att tveka svarar jag med halva munnen ful med mat  med ett gröttit hallå. Ja ni vet sådär de låter när man försöker prata med mat i munnen. Mitt i emot sitter två vänner som börjar asgarva åt detta och högtalaren på telefonen åker på "ja hej, jag ringer från vattenfall och undrar om jag kan få prata med den som tar hand om elen hos er" Fortfarande med munnen full av mat kan jag inte hålla mig för skratt, skrattar så magen värker och jag sitter dubbel på stolen samtidigt som jag ska försöka svara denna person på telefon. Hon undra nog vad jag höll på med. Mitt i skratt attakerna försöker jag få fram att dem inte är hemma, men lyckas inget vidare och börjar skratta ännu mer tillsammans med de andra två som nu oxå sitter dubbla av skratt. Måste ju lösa denna jobbiga situation på nått sätt och efter mycket om och men lyckas jag få fram ett knappt hörbart de är inte hemma. Försäljaren tackade för sig och sa att hon skulle åtekomma en annan dag. Jag försökte få fram ett tack och hejdå innan jag slutligen la på luren och skrattet fortsatte ännu mer och högre.

Stackar försäljaren på telefon hon måste tro att jag inte var klok i huvudet eller något. Kan tänka mig att hon fick något tt berätta för kollegorna och att dem i slutligen också fick sig ett gott skratt. De får jag helt enkelt bjuda på. För jag hade väldigt skoj åt det och skrattar av bara tanken på de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0