Stress, tv-spel och födelsebarn

Vakna väldig seg till klockans gälla alarmsignal. Bara att gå upp även ifall ja hellre hade velat ligga kvar några timmar till. Med kläder på kroppen och frukost i magen begav jag mig ner till jobb för lite Fifa 09 spelande. Jag och fotbollsspel går inte riktigt ihop. Bara att ställa in så man är två spelar tog sin tid, 'ännu värre var det när man skulle försöka skjuta mål. Behöver jag säga att jag förlora ganska stort mot en 6åring? Tiden gick snabbt i allafall och golven han jag moppa de med.

In på ICA och storhandlade för närmre 450kr. Hur lyckas ja? Så med två bärkassar traskade jag hemåt, för att kasta in matvarorna i kylen. Fick tryckt i mig lite lunch i form av smörgår och yoghurt innan jag hoppade in i bilen och körde mot trelleborg, lite högre än hastigheterna visade. Inte acceptabelt, jag vet. I allafall, intervju i trelleborgm, hoppas på de bästa. Blev att hoppa in i bilen sen igen och köra hem för lite förberedelser inför kvällen i form av brödbak och skära grönsaker hann även med plugga litegrann.

Blev att kila tillbaka till jobb för att nu sjunga singstar och rita grönsaker någon timme med en charmig liten tjej. Har man blivit spöad en gång i tv-spel redan denna dag så varför inte bli det igen. Tösabiten vann singstar sjungandet majoriteten av gångerna, men lyckades i allafall vinna en eller två. Wiho.

Hem och fixa klart kvällen käk för att få en styck födelsegris i form av Ceciia på besök och även en styck Sofie. Middagen bestod av en mycket god sallad med bl.a melon, serano skinka och halloumi ost. Mycket gott. Till efterrätt serverades det melon och mango. Mycket gott och nyttigt för den delen. Mycket trevlig kväll som slutade hyffsat tidigt.

Önskar min kära mamma ett stort grattis, för även hon fyller år denna torsdag den 25 februari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0