Respektlöst

Inatt blev jag väckt av fyra stycken fullvuxna människor som döna in sådär runt 2 tiden. Jag hade sovit några timmar på grund av sömnbristen natten innan. S mittinatten kommer de in skrikande efter varit ute och festat till det lite, väcker hela huset gör dem också. Kan lova att jag blev flyförbannad och bad dem hålla tyst på ett mindra fint sätt. Men hallå klockan var mycket och jag sov och behöver min skönhetssömn. Nej då fick man bland annat detta som svar.

"Gå upp och lägg dig igen och stäng dörren och sov"
"Jag är full och kåt"
"jag har betalt elräkningen här då har ja rätt att va i mitt hus, passar det inte så flytta"

Men seriöst folk som är 40+ och skriker att dem e fulla och kåta är inte acceptabelt, bara otroligt pinsamt. Det är inte heller acceptabelt att väcka upp hela  huste så där mitt i natten och de spelar ingen roll om det är dem som betalt elräkningen eller inte, de är inte ensamma om att bo här. Tycker det är fruktansvärt respektlöst.

När en annan varit ute och haft lite kul smyger man in på tå allt för att inte väcka någon annan. För skulle man göra de skulle de bli ett himla liv. Men kära vänner nästa gång är det efterfest hos mig och då jäklar ska vi spela musik och skrika så taket lyfter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0