Pizza tajm

Barnvaktade lite idag mina kära små grannbarn. Gick och hämtade dem små liven på dagis och sedan bar det av ner till ICA för att inhandla lite smått och gott för pizzabak. På vägen till ICA fanns det väldigt många "höga berg" som skulle bestigas även en del "grottor" skulle krypas igenom. Fram kom vi tillslut och fick handlat det vi skulle. ÄVen på vägen hem blev många "berg" bestigna. Helst skulle man gå där det var mest snö och svårast att ta sig fram, allt är ett äventyr i dessa små barnsögon. Jag önskar jade hade samma fantasi som dem.

Gjorde en lite lättare version av pizza. Barnen fick så klart göra sin egen pizza och tyckte det va mycket spännande. Dagens höjdpunkt nästan. Fram med "rundamackor" på med tomatkross, lite ananas och toppa med ost så får ni en perfekt pizza i allafall om barnen fick bestämma. Lägger man på lite skinka också så blir även jag nöjd. Pizzan gick väl hem och tösen åt för två. Jag frågade henne vad som var godast av dessa hemmagjorda och dem man köper. Vad tror ni hon svarade? De hemmagjorda ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0