P-piller

I förmiddags tog jag mig ett besök på ungdomsmottagningen för att för nya mina p-piller. Blev bemött av en väldigt bra barnmorska som verkligen gav mig en tankeställare.
Vi diskuterade lite det här om vem skyldighet det är att betala för p-pillrena.
Tjejens eller pojkvännens?
Det ligger i bådas händer att dels skydda sig för oönskad graviditet dels från könssjukdomar samt för att båda två får en skön stund. Det stämmer elelr hur?
Nu är det ju så att det ändas finns p-piller för oss tjejer/kvinnor är det inte mer än rätt att det är killen som betalar dem då? Allt annat ansvar ligger ju hos tjejen beträffande att komma ihåg att ta de förbaskade pillret osv. 
Killen vill väl lika lite som tjejen få en oönskad graviditet. Med andra ord tycker jag, efter samtalet med barnmorskan att det är killens skyldighet att betala för p-pillrena. Håller ni med?

Nu får jag väl gå ut på stan och ragga upp en karl som jag kan skicka notan tiill ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0