Oranget Kuvert

Tar man in posten sådär på kvällskvisten och vad hittar man inte i brevlådan?
Jo ett oranget kuvert adresserat till mig "din allmänna pension"
Seriöst är ja såg gammal, börja tänka på pension redan?
Blir väl att skaffa stödkäpp och rullator snart med eller nått.
Jag har inte vågat öppna det än. Bara ångest över att se de liggande där på köksbordet.
Ska nog ta och gömma de någonstans, typ i någon pärm som jag märker
"Öppnas ej förre 65"

Dagen har spenderats med lite jobb på gymet, städning i förmiddags och barnpassning nu ikväll.
Plugg där i mellan.
Har även varit och hämtat min cykel som varit på reperation någonstans i norr i sisådär en månad, men nu är den tillbaka på hemmaplan.
Hur har er dag varit?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0