Karta, till vilken nytta?

Igår ringde jag och bjöd hem mig till farmor och farfar på middag. Tänkte att de kunde va skoj med middagssällskap samt slippa laga mat själv. Självklart ville farmor ha mig som middagsgäst. Tänka sig att jag fick själv vara med och bestämma vad som skulle ätas. De ni.

Efter ett besök på rusta var det dags att orientera sig hem till dem för lite mat, de har nyligen flyttat och jag har endast varit där en gång tidigare. Innan jag begav mig av hemifrån satt jag och studerade kartan på www.eniro.se väldigt noga. Hade bestämt mig för att hitta utan att ta pappasbil med GPS. Nåja, till rusta gick det ju bra och till gatan jag spanat in gick de också bra tills skyltarna där det stod att den va avstängd. Attans, hur skulle jag nu lösa detta. Mitt lokal sinne eller snarare mitt sätt att orientera mig i Malmö med bil är inte det bästa. Iallafall, plockade upp telefonen och slog farmor en signal hon hade inte jätte mycket bättre koll än mig, åtminstone tänkte vi på olika sätt. Jag kom på en väg som skulle lösa detta problem, en väldig omväg egentligen skulle jag tro, men en väg jag hittade i allafall. så det blev till att vända och ta den vägen istället. Tänka sig att fram kom jag tillslut. Mat fick jag dessutom, kaffe till och med och en kaka, min favorit dessutom. Även "kusin" tessie, vovve, var på besök så jag tog mig en tur ut den blåsiga kalla snön med henne så hon fick kissat.
Tessie fick även leka lite modell, för min kamera var med. Farmor och farfar har en väldigt fin utsigt över bron från deras balkong. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0