GPS

Dagens teknik säger jag bara.
Hängde med min kära vän Cecila idag en vända till Helsingborg för att hämta hem en hund till henne.
När vi väl är nästan framme i Helsingborg lägger den förbaskade GPS av eller rättar sagt den total hänger sig. Vad gör vi nu? Ingen anning om vi ska riktigt mer än en adress och ingen av oss känner till staden Helsingborg nått vidare bra. Efter mycket svordomar och otalgaförsök får vi äntligen igång skitet igen. Åter på banan, men det där GPS är inte alltid lätt att följa så vi fick oss en lite extra guidtur i Helsingborg innan vi slutligen hittade rätt och tog rätt av/påfarter. Fram kom vi till slut i allafall..

Helsingborgare bör ju ta sig en vända extra på körskolan eller nått. För bil kan inte alla köra. Ska ni dit och köra runt var på er vakt för vissa bilar bara kör rakt ut i trafiken även ifall de har rött eller ska göra en vänstersväng och där kommer mötande bilar. Va nära några smällar där. Lite läskigt måste jag säga.

Hem kom jag tillslut, hel och oskadad =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0