Fickparkering

Jag är så duktig på det här med fickparkering.
Fick låna bilen för att köra hem till min kära vän Sofie/Fia i malmö. Köra in gick utan problem tills man kom till det där roliga momentet fickparkering. Hittade en finfin lucka tyckte ja och började fint med inbackning och dyligt. Jo men tjena säger jag bara. Mammas bil, som jag fick låna, är totalt värdelös att backa med då man knappt ser något ut genom bakrutan. Dessutom var där snödriver. Som sagt jag är så duktig på det här med fickparkering, backar upp halvt på trottoaren över snödrivan och självklart fastnar. Suck säger jag bara. Tur Fia är lite bättre än mig på de här. Så hon fick snällt komma ner och hjälpa mig reda ut situationen. Ett tag satt bilen helt fast och hjulen bara stod och snurrade och kom ingenstans. Jag bara skrattade åt det hela. Bilen stod snedare än snedast dessutom. Kanske gav upp för lätt.

Jag känner att jag är i ett stort behov av en kurs i fickparkering. Någon som vill ställa upp som lärare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0