En Full dag

Denna tisdag har verkligen varit välplanerad. Morgonen brjade med ett par timmars jobb, då inga barn dök upp hjälpte jag till med städning istället och golven blev fint nytvättade. Med en kurrande mage tog jag ig en sväng inom ICA för lita handling iform av svartalinser, chevreost, tomat och en mango.
Blev hem och fixa lunch. En form av linsgratäng, mycket gott.
Hann precis få i mig maten innan det var dagt att bege sig vidare till sjukgymnasten för en titt på foten. På tal om min fot, jag kan gå hyffsat normalt nu igen, känns som de går åt rätt håll nu, vlket sjukgymnasten intygade att det gjorde också. Han beordra mig att göra en av övningarna jag varit mycket slarvig med nämligen balansera på handduken, detta ska göra varje morgon och kväll i några månader.

In till bibblan sisåfät alldeles försent hade tagit helt fel på tiden och var säker på vi skulle ses efter mitt besök hos sjukgymnasten och inte innan. Dåligt samvete. Skulle träffa de två jag har grupparbete med så vi kunde jobba lite vidare med detta KLANT Sarah. Möte i allafall hon ena och fick lite uppdaterat om vad de kommit fram till innan bibblan stängde. Inte lätt att ha tankarna på annat håll.

Hem och fortsätta med plugg i form av fretagsekonomi, usch va jag redan är trött på skolan. I min hjärna snurrar bara annat. Fick gjort en del i allafall innan jag somnade på soffan en stund. Vaknar stressad som få, ner och handla mat, fixa middag och snabbt iväg igen för några timmars jobb. Denna gång var där två små leksugna filurer den ena på bättre humör än den andra. Inte alltid lätt att va liten. Blev lite tv-spel, målning, pusselbyggande och sjungande. Tänk va tiden kan gå snabbt ibland..

Väl hemma fastnade jag i soffan fortfarnade med hjärncellerna på annat håll. Ringde och fick snackat lite med min kära Stockholmsvän Rickard, var år och dar sen sist kändes det som så de va trevligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0