ElefantÖra

Vill först och främst börja med att önska min kära mormor ett stort GRATTIS på födelsedagen.
Hennes födelsedag firade vi genom att åka till pers krog/ NAthalie för att äta en god middag. På menyn fanns blandannat Elefantöra. Låter spännande va? Det serverades med potatismos med örter i, sallad, bearniesås och nån rödsås. Väldigt gott måste jag säga.
Så ni som inte har smakat på elefant öra tidigare rekomendera jag det varmt.
När ni sedan äter det kan ni tänka på alla elefanter som traskar på Afrikas savann när dem plötsligt bli påhoppade och får sina öron avhuggna. Lite sorgligt om man tänker på de, men tänk så gott för oss.


Skämt å sido. Jag hoppas ni förstod att det inte är elefant öron dem serverar till rätten utan det är vanlig lövbiff.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0