sjukling

Igår var en sådan dag då jag verkligen led av att jobba.
Jobbet i sig har jag inget emot, men att stå och jobba med en hals som vill allt annat än vad man själv vill.
En hals som värker så ögonen vattnas bara man ska svälja sitt saliv är inget att föredra.
MEd andra ord så var det inte min kropps dag igår.
Rymde en timme tidigare för ett besök hos farbro doktorn. Fick träffa systern först som stoppa pinne i min hals och en nål i mitt finger.
Hörde fint hur systern sa till doktorn att det hade gett positivt utslag i princip direkt.
På ett sätt blev jag lite glad där. Hur man nu kan bli glad för att få besked om halsfluss. Detta innebar dock att jag skulle få besöka apoteket och hämta ut pencilin och på så sätt bli av med de dumma i halsen, därav min glädje.
Behöver jag nämna att jag däcka i soffan direkt när jag kom hem till mina kära päron. När jag väl vakna igen så visa tempen feber.
Igår var en sån dag då jag kände mig väldigt ynklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0