Min Dag

IDag är det min dag, inte bara min dag utan även min farmors dag. Det är vår dag helt enkelt.
Självklart har vi grattat varandra och de gjorde vi redan vid 12 slaget igår natt. Det är ju så när man sitter uppe och spelar UNO halva natten med familj och farmor och farfar på ett hotell i Ronneby Brunn.
Att jag sedan vaknar upp i samma rum som farmor kan inte bli bättre när det är just vår dag.
Till frukosten hördes signalen " en sockerbagare..." JAg lyfte luren och fick istället höra min söta lilla granne sjunga "vi gratulerar". Att hennes lillebror blir sur för att jag inte kan se en bild han visar för telefonen är en annan sak.
sådär några timmar senare ringer telefonen igen och  ja får höra på ännu mer sång i form av "va e de för en dag..."
denna gången var det fina Johanna från Nässjö som ringde och sjöng fint. Hon berätta även en väldigt glädjande nyhet, så nu har jag svårt att sluta le.
Dagen fortsatte med fler telefonsamtal och några sms. Den fortsatte även med en biltur med stopp i Karlshamn för att äta mycket god pizza. Att man sen knappt kunde röra sig efter åt är en annan historia, men gott var det.
Vaknade lagom till hemkomsten i Vellingetown. Besöket där vara inte allt för länge men bilen hann fyllas med diverse av mina grejjor som var kvar. Bilen rullade vidare mot IKEA för ytterligare tömning av mitt konto. Några nya möbler inhandlades och lite småplock blev det. Av en slump träffade jag även på härliga Marcel och fick en grattis kram, även ifall han nästan glömt bort att det var min dag. Fick även en liten söt present.
Annars har jag mest smsat med en härlig Göteborgare, njutit av dagen och ledigheten och bara varit helt enkelt.
Det har varit en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0