Wii, Just dance

Jag tror jag har hittat mitt nya favoritspel.

I morse efter frukost och när jag var trött på min bok om företagsekonomi kopplade jag in nintendo wii för lite spel. Mycket längesen sist. Nu för tiden har vi dessutom en himla massa spel som vi inte hade tidigare, ett av dem är "just dance". Detta tänkte jag att jag skulle testa på. Vem gillar inte att dansa liksom? Klickar mig in på spelet, väljer gubbe och låt och sätter igång.
Det som vissas en person på tv-skärmen som gör diverse "danssteg" som man sedan ska härma. Ni kan ju tänka er själv. Där stod jag på vardagsrums golvet med fjärrkontrollen i handen och dansade som hon gjorde på tvn. I detta fallet var jag glad att där inte var någon hemma och ännu gladare att detta inte filmades. Skratta gjorde jag vill jag lova. Den ena rörelsen såg nog roligare ut än den andra. Party i vardagsrummet med dans en tisdag förmiddag kan de bli bättre?

Efter tagit mig igenom ett antal låtar och danser kom bror min hem. Han hade heller aldrig spelat detta och började genast skratta. Mycket förståligt. Det hela slutade med att han greppa tag om den andra kontrollen och sen stod vi där på golvet och dansade tillsammans. Det blev genast ännu roligare och vi triggade varandra lite då det blev lite duell tävling över det hela.

För er som inte spelat det kan jag starkt rekomendera detta roliga dansspel till nintendo Wii.
Här ska det dansas mycket hemma i fortsättningen.



Kommentarer
Postat av: Liinda

Borde faktiskt fundera på att skaffa det där spelet, vart riktigt kul! :D

2010-04-09 @ 10:14:57
URL: http://byliindabjorklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0