Vänskap

För er som inte vet det så har jag väldigt fina vänner. Precis som säkert alla ni andra tycker att ni också har. Alla tycker vi om våra vänner. Några av dem betyder mer än andra. Precis som vissa bitar i godis påsen är godare än de andra. Alla har vi olika intressen, åsikter, uppfattningar, vänner, fiender osv. Det som är bra med det här med vänskap är att man själv kan välja vem man vill vara vän med och vem man inte vill vara vän med. Detta på både ont och gott. Man kan inte älska och tycka om alla människor. En person som för mig är en mycket godvän kan för någon annan var en fiende och viseversa. På det sättet finns det också någon för alla. Jag kanske inte kan bli vän med en viss personen, men det kanske du kan? Alla ser vi på olika sätt på människor, det är en sådan sak jag tror man aldrig kan komma ifrån. Däremot känns det ganska onödigt att gå omkring och tycka illa om varandra. Varför ens ägna tid åt de när du istället kan ägna din tid och uppmärksamhet till dem du tycker om.

Tidigare idag fick jag ett sms av en mycket godvän till mig. Detta smset värmde verkligen och jag blev otroligt glad när jag läste de fina raderna hon hade skrivit till mig. Det här smset förgyllde verkligen min kväll. Tänk att några få rader kan ha sådan stor betydelse.

Var rädd om dina vänner och vårda er vänskap. Bara ett litet sms där det står "hej! hur mår du?" kan betyda väldigt mycket. Det visar på att du bryr dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0