Spontana tåg!

Efter att ha jobbat hela torsdagen lång åkte jag hem för ta det lite lugnt och göra ingenting. Hade turen på min sida, vem tror ni stod och betalade i kassan efter jag hämtat mina grejjor? Jo pappa, med andra ord jag slapp åka bussen hem. Hemma var det jag som gick upp för att slappa på mitt rum och bara varva ner efter dagen. Dröjde inte så länge innan jag fick ett telefonsamtal från en mycket osäker Johanna. Ni förstår planen var att hon skulle åkt till Berlin i tidigt tidigt i fredagsmorse och skulle åkt med tåget mitt i natten för komma till flygplatsen. Med tanke på allt Island har ställt till med, eller snarare vulkanen, var hon väldigt osäker på om planet överhuvudtaget skulle gå och om hon i så fall skulle lyckas ta sig hem igen. Det övervägdes och övervägdes lite till, så kom jag med briljanta idén att hon kunde ju komma ner här istället. Vi både surfade in på sjs hemsida för att leta tåg. Biljetterna var dyra. Men så dök där upp en tågbiljett, där tåget skulle gå om en timme, denna till ett bra pris. Jag ringde upp Johanna igen och meddelade vad jag hade hittat. Hittade även en billig biljett hem till henne på måndagen. Så efter lite övervägande till så blev ett spontant beslut fattat. Hon bokade biljetten runt en halvtimme innan tåget skulle gå och åkte mot tågstationen i Nässjö.

Med Johannas vanliga otur var tåget självklart försenat, dessutom när hon var nästan framme stannade tåget igen för att polisen var ute och letade efter människor på spåret. Det hela slutade med att hon kom cirka en och en halv timme senare än beräknad tid. Snäll som jag är körde jag självklart och hämtade henne strax efter 2 på natten vid tåget. Glädje att se henne igen. Väldigt längesen sist. Min fina London Vän. Blev hem och sova sen efter lite skvaller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0