PlåsterKonst, min nya kariär?

"haa haa" som Jacob fint kallar mig. Han visade upp sitt lilla sår han hade fått på tummen och jag frågade om han ville ha ett plåster. Tyvärr hade jag inga sådana där fina i färg med figurer på och spider-man eller hello kitty plåster hade jag i heller. Istället fick han ett vanligt tråkigt plåster, men hur kul är det för en tre-åring. Jag kom då på den briljanta idén att jag kunde måla en figur på det istället. Detta uppskattades direkt och önskemålet blev en drake. Fram med den röda permenenta pennan och sen var det bara att sätta igång. Lättare saker har jag gjort. Som ni säkert vet så har tre-åringar inte alltid så lätt för att sitta stilla. Så med en liten nyfiken grabb tittande på plåstret och en ännu nyfiknare storasyster på sex år som tittade började jag skapa ett fint litet konstverk. Nåja hur fint det var  går ju att diskutera, men Jacob blev hel nöjd. Åtminstone de minutrar han tilllät plåstret att sitta kvar. Självklart ville stora syster Felicia också ha ett sådant fint plåster med en egen ritad figur. Hon letade fram ett litet skrapsår på knät som hon tyckte skulle kunna behöva ett plåster, självklart fick hon det. Hennes plåster skulle inte föreställa någon drake inte, nej istället ville hon ha en sjöjungfru med vingar som satt på en sten i havet. En riktig utmaning. Tror jag klara det ganska bra åtminstone sett från hennes ögon. Hon hittade ytterliggare ett litet sår som där skulle vara ett plåster på. På detta plåster skulle det istället vara en ängel, något lättare att rita.

När de båda plåstrena var fint dekorerade tittade hon ner på dem och sa "åhh vad vackert".
Det är väl härligt med barn, att ett plåster med ett egen ritat motiv kan göra dem så glada. Underbart.
Kanske ska satsa på en kariär inom det helt enkelt.

(Jacobs plåster Drake)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0