Nya intryck

Igår klockan långt innan tuppen stigit upp började jag mitt nya jobb. Ett jobb på en bensinmack nere i trellehulla. I söndagskväll gick jag och la mig ganska tidigt, åtminstone för att vara mig. Några få timmar senare ringde klockan och meddelade att det var dags att gå upp. Där imellan hade jag redan vaknat ett flertal gånger och tittat på klockan så jag var säker på att jag inte försovit mig. Är det ett tecken på att man är lite små spänd, nervös och föräntansfull?

Fick snällt låna mammas bil i allafall för några bussar går det inte vid den tiden på dygnet. Käkade lite frukost i bilen, inte för att man var speciellt hungrig eller sugen, mer som ett måste. Väl på jobb möts jag av en väldigt trevlig kollega som snällt visar mig allt ja kan behövas veta till en början som typ hur kassan funkar, de olika rutinerna osv. Väldigt mycket information att ta in och massa siffror och koder att lära. Men det blir nog bra till slut.

Många nya intryck som ska blandas med de nya kunskaperna i hjärnhalvorna. Detta blir nog bra, trevliga arbetskamrater och ganska kul faktiskt. Även ifall det finns uppgifter som stå och diska och tvätta tvätthallen så blir  nog detta väldigt skoj och givande. Jag ska lära mig alla dessa sifferkombinationer till de olika varorna till slut. Tålamodet är en människas bästa vän?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0