Efter mycket fixande..

Som jag nämnde i ett av det förgående inläggen så fyllde min bror år i fredaga. Då hans födelsedag inte firats ordentligt med vänner på de senaste åren tänkte jag att jag skulle styra upp något bra och skoj för honom. Detta har jag ägnat en del tid till i veckan, fixat och donat. Jag fick en lista med namn av min bror som han ville skulle vara med. Vad som sedan skulle ske hemlighöll vi för min bror.
Så efter pratat med hans vänner och kommit på lite idér blev de ganska bra.
Påskbuffé på Bigbowl och därefter en timmes bowling.

Innan vi drog in till stan var vi några här hemma. Från början bara tre, men de knackade på dörren då och då och brorsan blev lika chockad varje gång när han såg vem som dök upp. Vi begav oss till busshållplatsen och hoppade på den gula bussen som kom. För varje hållplats vi åkte förbi hoppade de på fler och fler. Tillslut var vi nästan hela gänget samlat redan på bussen. Där fick vi igång hela bussen med sång. Fina toner. In på bowlinghallen och upp till resturangen, ett gäng på 24pers gjorde att vi fick två långbord. God mat och trevligt sällskap, tiden gick snabbt och bowlingen stod på tur. Käglor slogs ner, fler på vissa banor än på andra.
Tror alla var nöjda och glada och uppskatta det hela.

När käglorna tog slut och skärmarna de släktes så satte vi oss och hängde lite med ett glas dricka innan vi gick vidare till nästa ställe. ICEbar och lite kareoke. Självklart fick vi min bror att sjunga, utmanad av en av hans musikaliska kompisar. Ur högtalarna löd "brev från kolonien" i grabbarnas fina toner. Vi korsade gatan för det slutliga målet KB. Där stannade vi natten lång och dansa långt in på små timmarna innan vi slutligen tog sista bussen hem.

En mycket trevlig och lyckad kväll.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0