Bra service

För en liten stund sen knackade en söt grabb från posten på min dörr. Han kom med sin stora gula posten lastbil för att leverera ett stort paket till vår adress. Vad har nu mamma och pappa beställt var min första tanke när jag såg detta paket. Inte hade dem beställt ett dugg, mig veterligt. Paketet visades sig sedan vara adresserat till MIG. Vad kan nu detta vara? tänkte jag. Började studera lådan och läsa lite i ett försök att luska ut vad detta kan vara.
Samtidigt som jag skriver på söta postgrabbens handdator så slår det mig. Det är ju resväskan!
Resväskan tänker ni?

Det var så här, för några veckor sedan var jag på Lanzarote. När jag flög dit flög jag från London och landade självklart där sen igen. Efter veckan på Lanzarote var slut och vi åter landat på flygplatsen i London igen upptäckte jag till min förfäran att min resväska fått en buckla på ena hörn sidan, dessutom var den alldeles blöt (det regna). Detta tyckte inte jag var okey, så jag tog med mig min resväska och gick bort till dem som stod och hade hand om "damage lugage" eller hur de kan tänkas stavas. De som tar hand om resväskor som blivit förstörda på någotvis helt enkelt. De var mycket trevliga och hjälpsamma. Så efter att några papper blivit ifyllda och jag fått titta på lite bilder på olika resväskor, kunde jag lämna dem med ett leende på läpparna och en kvittokopia.

När jag sedan kom hem, tillbaka till Sverige, fick jag surfa in på deras hemsida för att bekräfta det hela. Hade nästan glömt bort hela grejen, men så idag  dök plötsligt den nya resväskan upp. Inte nog med att den dök upp, den blev hemkörd ända fram till dörren dessutom. I kartongen hittade jag en röd fin stor resväska, som ersättning för den dem råkat skada lite. Det kallar jag mycket bra service.

Sen att jag kan använda min gamla resväska och att där egentligen inte är något större fel på den är en annan sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0