Bil!

I lördags morse sov jag/vi lite extra länge. En natt på stan och en låång vecka sätter sina spår. Nå väl jag hade dock vaknat till flera gånger under morgonen för både toabesök och fönster tittande. När jag/ vi slutligen bestämde oss för att lämna sängen och gå ner för lite frukost runt lunchtid möttes vi av min pappa och bror i köket.

- Vad bra att ni båda är här, sa pappa till mig och bror.
jaha tänkte jag, ska vi få nån utskällning nu?, eller vad har vi nu glömt att göra?

Tänk så fel man kan ha. Istället tog pappa fram nyckelskålen och plockade fram två bilnycklar. Han gav en nyckel till mig och en till bror. Jag fattade först ingenting, det var jag nog inte ensam om.

- Bilen där ute är er, ni får betala all bensin själv. Den är försäkrad i ett halv år. Blir de något bråk om den tar jag den igen och säljer den.

Både jag och bror stod som levande glada frågetecken och bara VAAAA. KAn fortfarande knappt fatta det. Men jag och bror har i allafall fått en bil. Inte vilken bil som helst utan en Toyota Corolla som ser ut att vara som ny, även ifall den har ett flertal år på nacken. Helt Galet.

Går nog inte och beskriva den glädjen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0