Barn på nytt

En underbar dag med sol, blå himmel och trevligt sällskap.
En första morgon lektion i skolan med indesign, ganska kul om jag får säga det själv. Blev en sväng inom ICA för inhandla lite bröd och pålägg innan jag begav mig hemåt för att ta tag i lite städning och tvätthäng. Undan fick de gå, kan ju inte bjuda in folk när här ser ut hur som helst. Well well hann bli lagom klar tills jag var tvungen att bege mig ut i det vackra vädret för att möta upp en styck filur vid bussen.
Parera det ganska bra så båda befann sig på busshållplatsen ungefär samtidigt. Är det de som kallas timing?
Fick agera lite guide och vi tog oss en runda runt om i vellinge som bjöd på många skratt.
Fastnade bland annat först på en lekplats där det blev gungning och tävling vem som kunde hoppa längst. Sen att Mr filur försökte hoppa i babygungan är en annan sak, en kul sådan. Nåja, vår promenad fortsatte och vi hitta lite trädkojjor som vi besökte på vägen innan vi fastnade på nästa lekplats. Denna gång en mycket tuffare lekplats med linbana och allt, som självklart testades. Fastnade sedan i en sådan där stor rund gunga där vi mest låg och njöt av solen, snackade och skratta tills en mamma med sin dotter kom och förstörde och ville ha gungan. Vi fick snällt ge den till henne, ja menar den är nog mer till för barn än att två vuxna människor ska ligga och chilla i den under solen. Promenaden fortsatte och nästa stopp blev här hemma där det bjöds på lite lunch, wii-spelande, ds-spelande och mer prat tills det var dags för mig att gå till skolan igen och Mr Filur att åka bussen hem.

En mycket trevlig och mysig förmiddag i solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0